המטבח המודרני – ליבו של הבית

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

בישראל של המאה ה-21 שיש למטבח הוא חלק בלתי נפרד מחללי המגורים של הבית, ונחשב לאחד החשובים שבהם. אם בעבר היה הדגש בתכנון שיש למטבח על פונקציונאליות בלבד, הרי שבמטבחים המודרניים, ישנו דגש לא פחות חשוב על תכנון נכון של משטחי שיש ועבודה בתוך האמירה העיצובית הכללית של השיש במטבח. סוגי השיש השונים עבור המטבח המודרני כולל היום חלקים ותוספות שבעבר נחשבו כ”חלום לעשירים בלבד, כמו תנורי בילד אין, כיריים מובנות מסוגים שונים, חיפויי זכוכית וארונות קלאפה.

הכל גלוי וידוע – שיש במטבח כחלק מחלל המגורים המרכזי

מעבר לפונקציות הרגילות שהמטבח ממלא בבית, שונתה הגישה בכל הנוגע לתפקודיו המשפחתיים של המטבח, וכיום הגישה התכנונית אל המטבח היא כאל אחד החללים בהם מבלה המשפחה הישראלית חלק גדול מהיום. המטבח נכנס אל הבית עצמו ואיננו מופרד ממנו על ידי מחיצות או קירות, כך שישנה חשיבות עליונה למראה המטבח הנשקף אל הדיירים מסלון הבית, או לנכנסים אל הבית. חומרי גלם ואביזרי עזר חשובים הוכנסו למטבח, והם נמצאים חשופים ולגלויים לעיני הנמצאים בבית. המטבח המודרני כיום הוא פריט ריהוט העומד בפני עצמו ומתכנני ומעצבי מטבחים מעניקים לו את מלוא תשומת הלב הראויה לחלל החשוב הזה.

מטבח מסוגנן ומעוצב – לא צריך להיות ברומא או פאריז

החשיפה הישראלית לגלובליזציה ההולכת וגוברת עם השנים, והטעם הישראלי המושפע מהטיולים והמראות מעבר לים, הביאו אל עולם המטבחים תרבות תכנון עיצוב וקולינריה, הגורמים לשיש קיסר בישראל להיראות כפי שלא נראו מעולם. פרזול מתקדם, חומרי גלם משובחים, ואביזרי עיצוב מגוונים הפכו את הרהיט המשמים של שנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת, לאחד הרהיטים היפים והמרהיבים בבית, המשפיעים על תחושת המראה של הבית כולו. למעשה כיום מטבח מודרני ומעוצב בעל מראה נקי ומתוחכם, משרה על הבית אווירה כללית התואמת את טעמו של בעל הבית ומעניקה תחושת נינוחות ואסתטיות הגורמת למתבונן בשיש למטבח תחושה שאיננה נופלת מביקור בתערוכה מרשימה במילאנו, או פאריז.

 אבזור המטבח המודרני לבש בעשורים האחרונים צורה מתוחכמת יותר המתאימה לישראלי החדש, הדוגל בבישול מתוחכם, שטעמו האישי איננו נופל במאומה מהטעם האירופאי המעודן או הטעם האמריקני הדוגל במשטחי עבודה גדולים ואבזור כולל ההופך את המטבח לממלכה קסומה עבור הנמצאים בו.

0/5 (0 Reviews)

shanatova