מה לקחת בחשבון כאשר בונים או משפצים בית

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

כאשר בונים או משפצים בית, קשה לחשוב על משימה פחות מהנה ממלאכת העיצוב הסופית: לרוב אחרי שנים של מעברים בין דירות שאינן שלכם, וסופסוף כאשר יש לכם את היכולת לאפשר לעצמכם את מה שתמיד חלמתם עליו, עיצוב הוא פשוט ה”התפרעות” שלכם לחגוג את כל אלה ולבטא החוצה את היצירתיות שבכם. ועם זאת, מבחינה עקרונית וחבויה יותר, יש בעיצוב הבית מעין פרדוקס מובנה: הרי מצד אחד הבית צריך להיות האי השקט שאליו אנו חוזרים בסוף היום, ומנגד יש רצון, מובן ומוצדק, לחדש בעיצוב ולהפוך את הבית שלכם לשונה ואפילו תוסס. אז איך מגשרים על הפער? לכל אדם, זוג או משפחה יש האיזונים שלהם, והעיצובים שגורמים להם להתלהבות רבה – אך גם לשלווה ורוגע, בד בבד.

חשיבותו של עיצוב המטבח

מכל החללים בבית, המטבח הוא אחד המקומות החשובים ביותר לעיצוב נכון ומדויק, מכיוון שהוא בראש ובראשונה ממלא פונקציה חשובה מאין כמותה, ויש שיגידו שמבחינת הנעשה בבית באופן פיזי היא החשובה ביותר בבית, ובנוסף לכך הוא בעל פוטנציאל להתרחשות משפחתית משמעותית, ואף לשיחות אינטימיות ואישיות בין המארח לאורחיו, שלא כמו השיחות רבות המשתתפים המתקיימות בסלון הפתוח. כדי להתאים את העיצוב המושלם למטבח המשלב עבודות שיש שלכם ולהבטיח שהחלל הנפלא הזה אכן ינצל את הפוטנציאל הגלום בו במלואו, מומלץ מאד להשקיע את רוב המחשבה והמשאבים שלכם דוקא כאן, עד למציאת העיצוב הנכון והמדויק לכם.

על מה אסור לוותר במטבח?

בעקבות על האמור לעיל, בשנים האחרונות חלחלה “אופנה” משונה לעולם עיצוב המטבחים, והיא הוספתם של חומרי גלם שאינם מתאימים למטבח. כך למשל, ניתן לראות לפעמים מטבחים שבהם אין שיש כלל, אלא “שיש” שאינו עשוי שיש אלא מעץ או פורמייקה וחומרים אחרים. חשוב להבין שכמו שבחדרי אמבטיה חייבים להתקין אריחי קרמיקה כדי למנוע רטיבות, כך בדיוק בעיצוב המטבח – אי אפשר לוותר על שיש למטבח מכיוון שזהו משטח הפעילות העיקרי והחשוב ביותר בו, ומשום כך אסור שהוא יתבלה או חלילה ייהרס.

איך מתאימים את השיש סוגי המטבחים השונים?

זכרו כי לא משנה אילו סוגי מטבחים אתם אוהבים, התקנת שיש איכותי היא חובה של ממש, והיא למעשה משתלבת היטב עם כל סגנון עיצובי שרק תבחרו: בין אם אתם אוהבים מטבחים כפריים המשלבים עץ בהיר וחומרים לא מעובדים, ובין אם אתם אוהבים סגנון מודרני ומתוחכם יותר בעל קווים נקיים ומתועשים – לכל אחד מהמקרים יש צורת שיש שמתאימה לו, ובזכות מגוון רחב ואיכותי תוכלו למצוא בדיוק את מה שאתם אוהבים, ואפילו להתאים את השיש שלכם באופן אישי וייחודי למטבח שלכם בבית. אל תוותרו על פונקציונליות ונוחות וזכרו כי עיצוב מושלם לוקח את כלל המשתנים הללו בחשבון, מלבד אלה האסתטיים.

0/5 (0 Reviews)

shanatova