סוגי שיש למטבחים – היתרונות

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

משטח העבודה במטבח יהיה עשוי בדרך כלל משיש. אבל מסתבר כי יש שיש ויש שיש. בתחום זה ניתן למצוא מותגים מובילים לצד חיקויים זולים. מי שרוצה משטח איכותי, עמיד ויפה, צריך להכיר את הסוגים המובילים. במקביל, כדאי להכיר גם את היתרונות שלהם ועל כך נרחיב להלן.

אבן קיסר – לא לקיסרים בלבד

השם אבן קיסר או “שיש אבן קיסר” הינו ללא ספק אחד השמות המוכרים, הפופולריים והנפוצים בישראל. לגבי עיצוב, ניתן לומר חד וחלק כי זהו אחד העיצובים הכי אהובים מבחינת הטעם הישראלי. נהוג להתקין סוג זה של משטח במטבחים רבים וגם בחדרי רחצה. המשטח איננו עשוי למעשה משיש אמיתי אלא מתחליף טבעי, חומר שנקרא קוורץ. הוא מגיע עם אחריות ללקוח והגימור נאה. אבן קיסר זהו מותג חזק ועמיד ביותר ומובטח כי לא יופיעו שריטות וגם לא כתמים או שינויי צבע. קל מאוד לנקות אותו והעלות שווה לכל נפש. הסגנונות לבחירה מרובים, ניתן למצוא דגמים בעלי מבנה גרגירי אחיד, יש משטחים בעלי צורות כמעין תשבץ או פסיפס, יש דגמים בהירים יחסית וכן גם שילובי גוונים מפתיעים.

שיש גרניט – איכות ויופי מבטן האדמה

לעומת משטח הקוורץ, שיש גרניט עשוי חומר אחר, הלא הוא הגרניט. מהו בעצם חומר זה? המקור של השיש הזה הינו מעמקי האדמה, שם הלחץ העצום והחום השורר יוצרים את הסלע החזק והדחוס כל כך. את אותו הסלע שחוצבים הופכים בתהליך מדוקדק למשטח עבודה מרהיב. הגרניט מאופיין בעמידות רבה בזכות היותו דחוס כל כך. כחומר טבעי, הוא מאופיין בעיצוב מרהיב עין כאשר כל משטח עבודה למטבח יהיה שונה וייחודי. את המשטח קל מאוד לנקות והעלות בהחלט טובה ביחס לתמורה. הקפידו לרכוש מספק שמעניק אחריות על הטיב כך שלא יספקו לכם חיקוי.

שיש נאוליט – שחקן חדש ופופולריות בעליה

שיש נאוליט הינו שם יחסית חדש בעולם משטחי העבודה למטבח המוצעים בארץ. הוא מאופיין בצבעו הבהיר והאחיד, אם כי ניתן להזמין גם דגמים בעלי תצורות מרהיבות השזורות בצבעים וטקסטורות מדהימים. עוד הוא מאופיין ביכולת לשאת משקל מרשים וגם לעמוד בפני חום יוצא דופן. אין ספק כי העמידות שלו ראויה לציון מיוחד והוא נמכר עם אחריות, כראוי. ניתן לחתוך עליו סלטים או בשרים, ישירות וללא קרש חיתוך וללא חשש, מבלי שתופיע אפילו שריטה קלה שבקלות. המשטח הזה לא סופח כתמים והוא חלק ואחיד למראה. הניקיון שלו פשוט במידה מרהיבה ולמרות שהוא לא מהזולים, הוא בהחלט בחירה טובה לאנשים שרוצים, אוהבים ומוקירים איכות גבוהה.

שיש קוריאן – פתרון סינטטי למביני עניין

גם שיש קוריאן הוא למעשה סוג מיוחד של משטח עבודה והוא לא עשוי משיש כפי שניתן למצוא במקדשים העתיקים של יוון הקדומה. מדובר בחומר מינרלי חזק, והמדקדקים אומרים שזהו שיש אקרילי. העיצובים של קוריאן מרובים, הוא מצוי במגוון רחב של צבעים ותצורות לרבות דמוי אבן (אם זה מה שאוהבים). מכיוון שמדובר במשטח סינטטי, ניתן לגלות גמישות בייצור, קל מאוד לפרק שיש ואפילו להעביר אותו לדירה חדשה. המשטח יתאים לאנשים שלא אוהבים את הסגנון הוותיק של משטחים עם נקבוביות. עוד יש לציין כי הוא קל לניקוי, אנטי בקטריאלי ומחירו נוח.

שיש חברון

העיר חברון ידועה כעיר האבות ומאזור זה מגיעה כיום אבן ייחודית המשמשת גם לייצור שיש – משטחי עבודה למטבח (וגם חיפויים וריצוף). משטח העבודה הזה מכונה כמובן שיש חברון. כדאי לציין כי יש חיקויים המתהדרים בשם זה ולכן יש להקפיד על המקור. מבחינה וויזואלית, ניתן למצוא לא מעט גוונים לבחירה, בהתאם למיקום המדויק ששם נחצב השיש. הצבעים הנפוצים הם לבן בהיר וכן גם צהבהב דמוי חול. המראה האופייני איננו חלק אלא מפוספס בפסים עדינים ואסתטיים. מבחינת עלויות, מדובר בפתרון שמחירו נוח וללא ספק משתלם.

0/5 (0 Reviews)

shanatova