שיש ועיצוב – איך עושים זאת נכון

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

שיש הוא אחד הדברים שניתן למצוא כמעט בכל בית ובית, המבחר שבו הוא ענק עם המון אפשריות החל מצבעים שונים וטקסטורות עם גידים, מבריק או מט ובנוסף ניתן אף לייצר שיש לפי התאמה אישית וייחודית, לכן לפני שהחלטתם לבחור את סוג השיש כדי להציץ מעט בקטלוגים השונים וללמוד את האפשריות שעומדות בפניכם בעת רכישת שיש.

דברים שיש לקחת בחשבון

כאמור כיום הטכנולוגיה מאפשרת לייצר מגוון רחב של סוגי שיש, ולכל אחד תכונות משלו, בעבר היו מתמודדים עם אריחי שיש הרגישים לשריטות ועם קושי לניקוי והברקה ואלו דברים שכיום ניתן למצאו להם פתרון בייצור מתקדם ומודרני של שיש בעל כושר ספיגה נמוך שמאפשר ניקוי יעיל ומהיר, בנוסף חשוב לדעת שרוב החומרים איתם אנו משתמשים במטבח כגון אוכל ומשקאות בטווח הארוך עלולים לגרום נזק, וכמו שאנו מבצעים בבית תחזוקה של ניקוי חדרים, סלון וניקוי ספות כך גם השיש זקוק לביצוע תחזוקה נכונה בעזרת חומרי ניקוי יעודים.

הסוגים השונים של שיש למטבח

שיש אבן קיסר הוא ללא ספק אחד מאריחי השיש המוכרים והפופולריים בארץ, החברה האומנם בין לאומית אבל השורשים שלה עמוק כאן אצלנו בארץ, אבן קיסר מגיע עם מבחר ענק של דוגמאות מעוצבות, הוא קל ונוח מאוד לעבודה והיתרון הבולט שבו הוא דחיית הכתמים היעילה.

שיש חברון המוכר והטוב ונמצא כבר עשרות שנים במטבח הישראלי, שיש חברון ידוע בחוזקו הרב ועמידותו הגבוה, הוא מיוצר מאבן גיר שמלוטשת עד שמגיע למראה המבריק, עם זאת שיש זה נחשב למיושן גם מבחינת האצה הדל שלו וגם מבחינת כושר הספיגה הגבוה שלו.

שיש גרניט הוא אחד המבוקשים כיום, מגיע בשלל גדול של צורות וצבעים שונים, מדובר בשיש טבעי המגיע מבטן האדמה מה שאומר שכל אחד הוא ייחודי בפני עצמו ואין מצב שתראו את אותו השיש במקום אחד, מאפיין זה הוא הגרום לביקוש הגדול אך גם למחיר היקר של המוצר הנ”ל, בנוסף חוזקו הרב העומד בלחצים גדולים כאמור ממעמקי האדמה מאפשר לו לעמוד גם בסירים רותחים שעומדים על קנו, יתרון בולט נוסף שיש לשיש הגרניט הוא שיש מעט מאוד נקבוביות ביחס לאחרים ודבר זה מאפשר לו לדחות את מרבית הכתמים.

תוספות ועיטורים לשיש

בחירת השיש היא לא סוף פסוק וכאמור עקב שלל האפשריות שיש בתחום וניתן אף לשדרג כל שיש עם תוספות שונות כגון הקאנט שזה במילים אחרות הסף של השיש שמגיע במגוון צורות כמו מעוגל, חצי עיגול, חוסם מים ועוד בנוסף ישנם תוספות של עיטורים שמעניקים מראה מעוצב יותר ומודרני, השדרוג הנ”ל בוודאי גם שמעלה את ערכו ויש לקחת זאת בחשבון.

לסיכום

למדנו שיש מגוון רחב של סוגי שיש ודוגמאות עם זאת בחירת השיש היא לא מורכבת במיוחד אך מומלץ לעשות זאת עם איש מקצוע שיכוון אתכם לבחירת השיש והטקסטורה המתאימה ביותר עבורכם.

0/5 (0 Reviews)

shanatova