טיפים לבחירת שיש למטבח

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

קיימים סוגים שונים של משטחים ואפשרויות לעבודה יעילה. כיום, משטחי השיש ומשטחי העבודה השונים מיוצרים ומעוצבים בדגש על נראות מעוצבת ובעלת נוכחות נעימה ועשירה. הסיבה לכך ששיווק השיש ומשטחי העבודה מתפרסים על פני סגנונות רבים ומגוונים כל כך הוא הצורך בהתאמת השיש למטבח ולפעילות המתבצעת במטבח באופן שוטף.

אחד המשתנים החשובים ביותר בעת עיצוב ובחירת שיש למטבח הוא בהתאמה לעיצוב ובהתאמה לבשלן עצמו. לפניכם, סוגי משטחי השיש ומשטחי העבודה הנפוצים ביותר בתחום המטבחים , היתרונות, החסרונות והתכונות השונות של סוגי המשטחים המרכזיים. פרט שחשוב מאוד לזכור, על אף שאנו נוהגים לכנות את משטחי העבודה בשם הכולל, “שיש”, חלק מאותם משטחים עשויים מאבן מלאכותית משטחי קוורץ ,אשר אינה עשויה מרכיב השיש, יש לשים לב לכך, במיוחד כאשר השימוש במטבח פעיל ודינאמי.

שיש אבן קיסר

עיצוב מטבחים באמצעות שיש ייחודי, רווח במיוחד במטבח הישראלי, השיש הזה מגיע במגוון צבעים ועשוי מתערובת של קוורץ טבעי וחומרים מקשרים. משטח שיש זה רגיש במיוחד לחום ועל כן, יש להימנע מהנחה ישירה של סירים וכלים חמים במיוחד אלא על גבי מגבת או מעמד לאחזקת סירים למניעת נזקי חום.

זהירות שביר

יש להתייחס לשיש אבן הקיסר בזהירות ורגישות מאחר שכל חיתוך או הנחת כלי חם עליו עשוי לגרום לאובדן הברק, שריטות  וסכנת שבר , מפאת הרכיבים הייחודיים לו.

עיצוב

בין העיצובים היוקרתיים ביותר בתחום סגנונות שיש לעיצוב המטבח.

שיש אבן הקיסר הוא פרי פיתוח ישראלי ונחשב ליחסית זול מבין סוגי השיש השונים.

תחזוקה

יש לתחזק ולנקות את השיש בחומרים ייעודיים מאחר שרגיש במיוחד לכתמים.

שיש גרניט מעוצב

שיש בגימור שאינו חלק ובעל גוונים משתנים. אחת הנקודות הייחודיות בשיש זה הוא העיצוב המשתנה, אין בנמצא שיש גרניט הדומה לאבן גרניט אחרת, תכונה אשר מושכת לקוחות רבים לבחור דווקא בו, לגרניט, מבחר גוונים הרב ביותר והייחודי ביותר בעולם השיש הטבעי.

עמידות וחוזק- שיש הגרניט עמיד במיוחד לשריטות וכתמים אך רגיש בעת הנחת כלים וסירים חמים, אשר עשויים לגרום לסדקים. ההמלצה הכללית היא לבחור בגוונים בהירים מאחר ונחשבים לעמידים יותר ופחות רגישים לשבר ושריטות.

מחיר

מחירו של שיש הגרניט יקר יחסית, מאחר שנחשב שיש מאבן איכותית ועמידה במיוחד.

תחזוקה

תחזוקה של שיש גרניט דורשת שימת לב מיוחדת. מאחר שהחומרים מהם עשוי השיש הם גבישים שהתגבשו למשטח אחד.

שיש קוריאן

שיש הקוריאן, חשוב לציין כי אין מדובר בשיש אמיתי מאחר ומיוצר מאבן מלאכותית

עמידות וחוזק

הקוריאן רגיש במיוחד לשריטות, לכתמים וסירים חמים ויש להתייחס אליו ברגישות מרובה, בעל מאפיינים “שריטים”.

מחיר

המחיר של משטח הקוריאן יקר ביחס למשטחים אחרים עקב הייצור הידני שלו וההתאמה האישית ללקוח.

עיצוב

אפשרות לעיצוב מלוח אבן אחד, המאפשר גימור חלק וקלאסי במיוחד, בקו אחיד ונקי.

תחזוקה

יש לנקות את השיש בסמרטוט ומים קרים, לשמירה בפני סדקים וכתמים, על אף שניתן לנקות אותו גם במים חמימים.

0/5 (0 Reviews)

shanatova