טיפים למי שרוצה לשפץ את המטבח בכוחות עצמו

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

שיפוץ מטבח נתפש כמלאכה מורכבת במיוחד שמתאימה רק לאנשי מקצוע מיומנים, ואולי אף כמשימה בלתי אפשרית למי שרוצה לעשות זאת בכוחות עצמו, ואכן מדובר במהלך שמחייב מיומנות גבוהה – אבל בכל זאת הדבר אפשרי, ובפרט לבעלי רקע טכני וניסיון בעבודות מסוג זה.

היתרונות של שיפוץ מטבח בכוחות עצמכם

אמנם כל מי שמתחיל לשפץ מטבח בכוחות עצמו מגלה עד מהרה כי מדובר במאמץ בלתי מבוטל, אולם מצד שני כדאי לקחת בחשבון גם את היתרונות של קונספט ה”עשה זאת בעצמך” כשמדובר בשדרוג המרחב הקולינרי: יתרון אחד הוא החיסכון במשאבים – החיסכון בתשלום לאנשי מקצוע מאפשר להשקיע יותר בחומרי הגלם, ואם מקפידים להגיע אל חנות כלי עבודה שמציעה מגוון רחב של ציוד וחומרים, ניתן להגיע בסופו של דבר לתוצאות מרשימות במיוחד בהוצאה נמוכה יחסית.

יתרון שני הוא היכולת ליצור בדיוק את המטבח הרצוי מבחינתכם. אמנם גם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים ממלאים את רצונם של הלקוחות ויוצרים עבורם את המטבח הרצוי, אבל למי שאוהב לשלוט באופן מלא על ביצוע משימות דוגמת עיצוב המטבח מחדש כדאי כמובן לעשות זאת בעצמו. יתרון שלישי הוא הסיפוק הרב יותר – כשאנחנו יוצרים משהו בכוחות עצמנו, תמיד הנחת מרבית בזכות עבודת הכפיים.

בחירה נכונה של שיש למטבח

הבסיס של שיפוץ המטבח הוא בחירה נכונה של משטח העבודה, או מה שרובנו מכנים השיש. ישנם מספר סוגי שיש נפוצים, וכדאי להכיר את כולם (ולהגיע למפעל בעל ניסיון רב בייצור מגוון רחב של סוגי שיש, כך שתהיה לכם בחירה אמיתית ובנוסף תוכלו לדעת בוודאות שעבור כל בחירה תקבלו משטח איכותי במיוחד).

סוג פופולרי אחד הוא שיש אבן קיסר: שיש סינתטי שמגיע במגוון רחב מאוד של צבעים וכמו כן מתאפיין בעמידות רבה כך שהוא שומר על מראה מרשים גם אחרי שנים רבות ואפילו במטבחים האינטנסיביים ביותר. עוד אופציה היא שיש סיליסטון שהייחוד שלו הוא אחוז קוורץ גבוה שמקנה לו עמידות אנטי בקטריאלית טבעית. כדאי לדעת שסוג זה של שיש למטבחים לא מתאים למקומות שיש בהם קרינת שמש ישירה. סוג שלישי הוא שיש גרניט שמופק מסלעים עשירים במינרלים והמאפיין הבולט שלו הוא צבעוניות ייחודית.

כל אחד מסוגי השיש מגיע במגוון רחב של צבעים ועיצובים כך שתוכלו להגיע למראה הרצוי מבחינתכם למשטח העבודה, תוך שמירה על הרמוניה מלאה עם שאר הפריטים במטבח.

תכנון ואחסון

דגש חשוב נוסף במסגרת שיפוץ מטבח בכוחות עצמכם הוא תכנון מדויק ובפרט הבטחת פתרונות אחסון יעילים. בלא מעט מקרים מוקדשת תשומת לב רבה לפן האסתטי, והפן הפונקציונלי נזנח – אבל מוטב שלא ליפול בפח זה אלא לזכור שהמטבח הוא בראש ובראשונה מקום שמתבצעות בו עבודות רבות, לעתים תוך לחץ זמן, כך שתכנון, ארגון ופתרונות אחסון יעילים הם חובה. ההמלצה היא להימנע ככל האפשר מחללים שלא מנוצלים. עוד טיפ הוא להשתדל ליצור פתרונות אחסון גם למכשירי החשמל הקטנים כך שלא יתפסו מקום יקר על השיש.

תאורה לצד שיש במטבח

שיפוץ מטבח הוא הזדמנות לשדרג גם את התאורה במרחב הקולינרי. לגופי התאורה במטבחים שני תפקידים: ראשית, להאיר את האזורים שבהם מתבצעות הפעולות השונות ולאפשר עבודה יעילה, ושנית, לשדרג את הפן האסתטי. כיום מקובל לשלב מספר סוגי גופי תאורה – כאלה שקועים ואפילו נסתרים במובן מסוים לצד כאלה בעלי נוכחות מובהקת.

על-מנת לבצע את כל העבודות השונות ביעילות וכן ברמת בטיחות גבוהה במיוחד חשוב להגיע אל חנות כלי עבודה שמציע לא רק קטלוג מגוון של כלי עבודה איכותיים אלא גם ייעוץ מקצועי, כך שתוכלו להצטייד בדיוק בכלים הרצויים.

0/5 (0 Reviews)

shanatova