עיצוב מטבחים – הקסם שבשיש

קטגוריות

מאמרים אחרונים

  • 2021-04-21

סדר במטבח או בלאגן בעיניים?

בשנים האחרונות עיצוב מטבחים עכשווי ומודרני נחשב לעיצוב נקי כמעט מוזאוני בצורתו הכללית כמה שפחות חלוקות לארונות המטבח, שיוצרים ארונות  גדולים ורחבים כשהחלוקה היא בעיקרה פנימית או מגירות גדולות ועמוקות המהווים אחסון לכל הכלים, ניקיון מפריטים ואביזרים שבדרך כלל היו על משטחי העבודה מוצאים את דרכם להיות מוחבאים בתוך הארונות או המגירות, אפילו מוצרי החשמל כגון המקררים מיקרו ואפילו תנורים נכנסים לתוך הארונות או מקבלים את החזות של כלל הארונות ובכך הם נסתרים מעיני כל ואי אפשר להעיד על קיומם. כלומר:  אין אביזרים מיותרים לכל דבר המקום שלו מה שיוצר סדר וחזות נקייה ומסודרת. משטחי העבודה נשארים נקיים ובכך הופכים להיות גדולים ורחבים כך שמאוד קל לעבוד עליהם ויש הרבה מקום לבישול / אפיה  לכל פריט יש את המקום שלו  והמראה יוצר הרמוניה מסודרת לעין.

משטח העבודה במטבח – או בשמו הפופולארי השיש הוא אחד האלמנטים החשובים שאותם צריך לבחור בעיצוב המטבח תשומת לב רבה צריכה לתת למשטחים האלו וכל זה משתי סיבות עיקריות האחת משטחי העבודה – השיש צריכים להיות עמידים ומספיק חזקים בעלי שחיקה גבוהה  מבחינת החומר שממנו הם עשויים  מכיוון שהם משמשים לעבודת הכנת האוכל בישול ואפיה, כשאנו מוציאים דברים חמים מהתנור או כאלה שחיממנו על הכיריים או בגלל שמניחים עליהם מוצרים קרים מן המקרר או המקפיא. הסיבה השנייה הינה עיצובית ותלויה במראה שאנו רוצים לתת למטבח משתנה בסגנונו של כל עיצוב מטבח בצבע ובטקסטורה ומותאם לעיצוב הכללי של כל הבית.

איזה משטח לבחור למטבח ?

כיום ישנם בשוק מגוון אפשרויות ליישום של משטחי עבודה שמומלצים לשימוש. כל מטבח כמובן על פי סגנונו והטעם האישי של הלקוח משתנה בחומר שממנו המשטח עשוי והצבעוניות אותה נרצה לשדר והמראה. לדוגמא משטחי שיש ואבן (אבן קיסר או גרניט ) הם מוצרים חזקים ועמידים בעלי שחיקה גבוה ומקובלים עד מאוד בעיצוב מטבחים, את הצבעוניות ניתן להתאים לפי העיצוב הסגנון והרצון של הלקוח. המראה הינו מראה חלק ומעובד שניתן לעבוד עליו ללא חשש.כמו כן ניתן להשתמש במשטחים העשויים מעץ בוצ’ר נותנים מראה כפרי חמים. המשטחים מגיעים בפלטות גדולות אותן ניתן לחבר בחיבורים שכמעט אינם נראים לעין לפי התכנון של עיצוב המטבח ובכך ניתן ליצור  משטחים אחידים וגדולים הפלטות מגיעות בעובי 20 מ”מ וניתן לחבר להם קנט סיומת או רחבה יותר או עם מגרעות ובלטים הכול לפי העיצוב הרצוי כמו כן חשוב להקפיד שיהיה לשיש אף מים שמונע מנזילות מים לרדת על הארונות ובכך שומר עליהם מפני נזקים .

חשוב! להשתמש במתקין שיש מורשה שיודע את העבודה ומכיר את החומר. ישנם הרבה חיקויים היום שבעין רגילה נראים אותו הדבר כמו השיש המקורי אבל בסופו של דבר החומר בעל שחיקה נמוכה ולא עמיד לכל פגעי החום והקור מים וכו’ שאיתם אנו משתמשים במטבח ועם הזמן הבלאי יכול להיות גדול והאכזבה מרובה.

0/5 (0 Reviews)

shanatova